sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

#23 Punaisen Kuningattaren Periaate



Moni blogi on ilmoittanut jäävänsä kesälomalle. Höh, johtunee varmaan ilmoista. Aurinko paistaa viimein. Mutta, kuka teille nyt kirjoittaa? Noh, minä en ainakaan jää kesälomalle. En tunne käsitettä. Ikävä tosiasia kun on, että hyvä musiikkikaan ei lomaile.

Lomat sikseen. Tänään käsittelyssä oululainen Punaisen Kuningattaren Periaate. Jep, voi veljet mikä nimi. Upea nimi! Kuvastaa  hyvin bändin musiikkia. Ja mikä kuva. Olin jo kirjoittamassa, että bändi on Porista, johtunee orastavasta Mika Rättö-fiiliksestä. Outoa musiikkia soittava outo bändi. Taidebändien lisäksi kuuleen äänimaisemassa jotain Ultra Bramaista. Rankemmissa kohdissa saan Kuolleet Intiaanit olohuoneeseeni. Somassa soidinasussa.

Bändi mainitsi postissaan julkaisseensa debyyttialbuminsa 13.7. ja se on kuunneltavissa, sekä ladattavissa heidän bandcampistaan. Ehdin kuunnella levyn kertaalleen läpi, olen vakuuttunut.  Levy on tasapainoinen, oivaltava ja monipuolinen. Soundit ovat napissa. Hieman liian progea ja artsya omaan makuuni, olenhan poppimies. Näkisin, että bändille on markkinat Suomessa. Festareista esim. Ilmiö ja Faces ovat kuin tehty PKPn kaltaisille bändeille. Suosittelen ehdottomasti oudon musiikin ystäville ja tämän sanottuani bändi lähettää minulle varmasti palautetta ja minä vastaan, kiitos.